Stichting Krachtwijken Utrecht over ons

Over ons

Welkom bij Stichting Krachtwijken. Hier kun je lezen wie we zijn en waar voor ons betekenisvol werken voor staat.

"De kracht van de wijk zit in de mensen"

Onze kernwaarden: aandachtige betrokkenheid en vertrouwen

Onze benadering naar krachtwijkbewoners is gebaseerd op aandachtige betrokkenheid en vertrouwen. We geloven dat deze elementen werkzaam zijn als het gaat om stappen maken in krachtwijken. Een groep krachtwijkbewoners heeft veel wantrouwen naar officiële instanties. Met aandacht en werken aan vertrouwen kan dit weer opgebouwd worden.

Streven naar eerlijke uitkomsten in krachtwijken

Een van onze belangrijkste doelen is het streven naar gelijke uitkomsten voor diverse groepen mensen in krachtwijken. We begrijpen dat deze wijken vaak te maken hebben met complexe maatschappelijke vraagstukken en zijn vastbesloten om positieve stappen te zetten naar  “het goede mensenleven’ voor alle bewoners.

Actieve participatie van krachtwijkbewoners

Onze aanpak stelt ons in staat om in de specifieke behoeften te voorzien en uitdagingen die spelen in krachtwijken te exploreren. We stimuleren  actieve betrokkenheid van krachtwijkbewoners. Dit leidt tot duurzame ontwikkelingen die de gemeenschap versterkt. Niet over de bewoners dus maar met de bewoners.

Meedenken, ontwikkelen en uitvoeren

aansluiten bij de leefwereld van krachtwijkbewoners

Met verschillende projecten en activiteiten zijn onze medewerkers en jongerencoaches in krachtwijken bezig met de doelen die wij voor ogen hebben. De projecten en activiteiten die wij uitvoeren doen we altijd met de stem en de kracht van de krachtwijkbewoners zelf. Zij worden betrokken in het meedenken, ontwikkelen en uitvoeren van de plannen. Zo ontstaat er draagvlak en sluiten we goed aan bij hun wensen en behoeftes.

Kunnen we iets voor elkaar betekenen?
Mail of bel ons dan!

Stichting Krachtwijken Utrecht over ons moeders

Onze jongerencoaches

Onze jongerencoaches spelen een belangrijke rol in het ondersteunen van kinderen en jongeren in krachtwijken. Met een toegewijde en empathische benadering begeleiden ze jongeren bij hun persoonlijke ontwikkeling, helpen ze bij het overwinnen van uitdagingen en moedigen ze aan om hun volledige potentieel te benutten. Deze coaches vormen een vertrouwd gezicht in de gemeenschap, dat helpt om jongeren te empoweren en te inspireren. Onze jongerencoaches omschrijven zichzelf als:

– Damian (13)

Vacature