Krachtwijkbewoners en de wijk

Samen bouwen we aan een sterke gemeenschap

Krachtwijken zoals de wijk Overvecht in Utrecht, zijn wijken waar veel kracht is. We zien jongeren die graag van alles willen ontdekken en die veel talent hebben. We zien ouders die hun kinderen hier graag bij willen helpen. We zien ook ouderen die ook mee willen doen in de wijk, op hun manier. Soms zijn mensen zoekend naar hoe ze mee kunnen doen. Zoekend naar een zetje in de rug of zoekend naar hulp met grotere problemen die soms alleen groter lijken te worden.

Stichting Krachtwijken wil graag helpen al het moois dat er is bij de mensen uit de wijk naar boven te halen.  Ook wil stichting Krachtwijken mensen uit krachtwijken helpen met grotere problemen zonder dat er van alles gevraagd wordt. Met de kracht van de mensen zelf, want die is er!

Wij werken oprecht en willen vanuit vertrouwen samen kijken naar wat mogelijk is. Stichting Krachtwijken organiseert samen met de krachtwijkbewoners allerlei activiteiten om dit te kunnen doen.

Video afspelen

Jongerencoaches in krachtwijken

Onze jongerencoaches hebben een belangrijke rol in het ondersteunen van jongeren in krachtwijken. Zij werken vanuit een vertrouwensband met jongeren en zijn makkelijk benaderbaar.  Wat doen zij dan? Zij begeleiden jongeren bij hun persoonlijke ontwikkeling, helpen ze bij het overwinnen van uitdagingen en moedigen ze aan om eruit te halen wat erin zit.  Voor jongeren zijn er verschillende activiteiten om dit waar te maken.

Wilt u meer weten over onze jongerencoaches?

Ontdek je eigen kracht!

Voor onze jongeren in Krachtwijken

Het team bij Stichting Krachtwijken gelooft in de kracht van kinderen en  jongeren in krachtwijken. Er is zoveel talent, creativiteit en doorzettingsvermogen in onze wijken. Onze  jongerencoaches ondersteunen,  inspireren en moedigen kinderen en jongeren aan in een reis naar persoonlijke groei.

Van talentendagen tot informatieve voorlichtingen en inspirerende workshops, jullie en de jongerencoaches maken samen kansen om te leren, te groeien en te bloeien. Je ontdekt nieuwe passies, ontmoet gelijkgestemde jongeren en neemt deel aan activiteiten die je kracht en zelfvertrouwen vergroten.

Samen kunnen we bouwen aan een gemeenschap waarin jij echt je stem kunt laten horen. Want jou stem is heel belangrijk om  te kunnen doen wat goed bij jou past en wat jou helpt.

Activiteiten agenda

Zon